عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: خواسته پرستاران از دولت، فقط اجرای قوانین است، قوانینی که اگر به درستی اجرا شوند، به نفع سلامت مردم و جامعه پرستاری است.

خواسته پرستاران؛ تکلیف نیروهای ۸۹ روزه و شرکتی را مشخص کنید

زهرا زینالی افزود: مطالبات پرستاران کاملاً مشخص است، ترمیم حقوق، اعمال فوق العاده خاص با ضریب صحیح و درج در حکم کارگزینی، اصلاح اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و معافیت از پرداخت مالیات از جمله مهم‌ترین مطالبات پرستاران است.

وی ادامه داد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال در سال ۱۴۰۱ اجرا شد. در سال ۱۴۰۲ نیز تعداد بسته‌های خدماتی و هم ضرایب پرداخت اصلاح شد اما هنوز فضا برای اصلاح این ضرایب و افزایش بسته‌ها وجود دارد به نحوی که تأثیر مناسبی بر درآمد پرستاران شاغل داشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: حذف سهم پرستاران از جز حرفه‌ای در سال ۱۴۰۲ به پرستاران آسیب زد. امیدواریم در دولت جدید سهم پرستاران از جز حرفه‌ای به درصد ثابتی برسد.

وی افزود: حضور پرستاران در جلسات و مجامع تصمیم گیری و سیاستگذاری نظام سلامت از جمله شورای عالی بیمه و شورای عالی برنامه ریزی نیز یکی از خواسته‌های مهم پرستاران است نیز از جمله مطالبات و خواسته‌های مهم پرستاران است.

زینالی ادامه داد: تشکیل معاونت پرستاری در وزارت بهداشت گام مهمی برای پرستاران بود اما هنوز در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی چنین جایگاهی برای پرستاران تعریف نشده است. تشکیل معاونت پرستاری در دانشگاه‌ها نیز از جمله خواسته‌های اصلی پرستاران می‌باشد و تا زمانی که این خواسته عملی شود مدیریت‌های پرستاری دانشگاه‌ها باید زیر نظر حوزه ریاست دانشگاه‌ها فعالیت کنند تا اختیارات کافی برای پیگیری مطالبات پرستاران را داشته باشند.

وی گفت: قانون ارتقای بهره وری نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت ناقص و سلیقه‌ای اجرا می‌شود و متأسفانه هیچ نظارتی بر اجرای صحیح این قانون اعمال نمی‌شود، بنابراین اجرای صحیح و کامل این قانون نیز خواسته پرستاران از دولت آینده است و در نهایت تعیین تکلیف نیروهای ۸۹ روزه و شرکتی که سال‌ها است در بخش‌های درمانی مشغول به فعالیت هستند و امیدواریم موضوع تبدیل وضعیت این همکاران در اولویت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.